Hoe word ik donateur of gebruiker?

Leden die donateur willen worden van de Stichting Handicart of in aanmerking willen komen voor een gebruikerskaart: klik hier voor meer informatie.

Tarieven

• Het tarief voor houders van een gebruikerskaart is € 4,00 per persoon per rit, ongeacht het aantal holes.
  • Een bijrijder met gebruikerskaart betaalt eveneens € 4,00.
  • 2 berijders 1 met pas en 1 zonder € 12.00.
  • het tarief voor een meerijder (of golftas) zonder gebruikerskaart is € 8,00.
  • Berijders zonder handicartpas € 25.00.
  • Gebruik bij evenementen of wedstrijden € 50.00.

Reserveren

Reserveringen kunnen worden gedaan bij de balie (tel. 020-6361010), in principe voor een ochtend (08.00 -14.00 uur) of voor een middag (vanaf 14.00 uur). Personen met een gebruikerskaart kunnen maximaal een week voor gebruik de handicart reserveren. Het is belangrijk dat de handicart dan ook feitelijk gebruikt wordt of bij onvoorziene omstandigheden tijdig wordt afgemeld. Bij gebruik worden de sleutels aan de bar afgehaald. U wordt vriendelijk maar dringend verzocht om uw gebruikerskaart ongevraagd te tonen en eventuele meerijders te laten registreren.

Gebruikers die inschrijven voor een wedstrijd en daarbij een handicart willen gebruiken, dienen dit te vermelden bij aanmelding voor de wedstrijd. De organiserende commissie zal dan zorg dragen voor reservering van voldoende handicarts. De gebruikers moeten dan wel zelf de handicarts aan de bar afnemen en betalen. Bij wedstrijden mag zonodig (wanneer het niet anders kan) worden afgeweken van het ochtend/middagschema.

Gebruik

• Instructies voor het gebruik staan vermeld op geplastificeerde kaarten met “buggy instructies”, zoals aanwezig bij de inschrijfbalie en in alle handicarts.
  • Filmpje over het gebruik van de handicart (met geluid het leukst!).
  • Vergeet niet om alvorens weg te rijden met
    • handicart 4 om de stekker van het oplaadsnoer uit de kar te trekken en terug te leggen bij het oplaadapparaat.
    • handicarts 1, 2, 3 en 5 om de stekker uit het stopcontact te halen en het snoer in de handicart te laten oprollen.
  • Spaar de baan: rijdt zoveel mogelijk op de paden of langs de zijkant van de fairways, dus niet in de rough.
  • Rijdt niet in zeer natte baangedeelten en spaar ook de zeer droge delen, zoals de heuveltjes.
  • Parkeer de handicart na gebruik in de carport, doe de stekker
    • van handicart 4 weer goed in de kar en controleer of de ampèremeter van de oplader aangeeft dat de accu geladen wordt.
    • van het snoer achterop handicarts 1, 2, 3 en 5 in een 220 volt stopcontact.
  • Laat de handicart opgeruimd en netjes achter, retourneer de sleutel aan de bar en rapporteer eventuele storingen of schade.
  • Omdat het aantal rondjes met Handicarts van de Stichting Handicart ieder jaar toeneemt heeft de stichting een aantal verzekeringen afgesloten. Zie dit document voor meer informatie.

Gebruiksaanwijzigingen

Schade

Schade dient aan de consul gemeld te worden. In principe is de berijder zelf voor de kosten verantwoordelijk. De Stichting Handicart heeft wel een verzekering, maar de veroorzaker van de schade draagt een eigen risico van € 100. Om schade te kunnen verhalen op de verzekering dient een schadeformulier (bij de bar verkrijgbaar) volledig te worden ingevuld.

Handicarts mogen de baan niet verlaten (dus ook niet op de parkeerplaats komen), omdat zij buiten de baan in het geheel niet verzekerd zijn.