3.
Je wilt graag deelnemen aan de
vele clubwedstrijden.

De Waterlandse Golfclub organiseert door het hele jaar wedstrijden.
Bij open wedstrijden betalen gasten naast de greenfee €3 aan de wedstrijdcommissie.

Het zijn er teveel om op te noemen. Globaal gaat het om:

• Wekelijkse wedstrijden zoals de inloop-wedstrijden op dinsdagmorgen en dinsdagmiddag /-avond.
  • Eenmalige wedstrijden met een feestelijk karakter, bijvoorbeeld aan begin en eind van het seizoen, op Pinksteren en Pasen of gekoppeld aan goede doelen zoals het Handicart-fonds.
  • Wedstrijden om het strokeplay- en matchplaykampioen-schap van de club

4.
Je zoekt een club waar je met het
hele gezin kunt golfen.

De Waterlandse Golfclub is er voor iedereen. Het prettige aan de golfsport is dat iedereen, ongeacht spel-niveau, sekse of leeftijd, samen kan spelen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de handicap-verrekening en door van verschillende plaatsen in de baan af te slaan. Daardoor is golf ook een leuke gezinssport.

Lessen en oefenen

Je kunt op de golfbaan les nemen bij PGA-pro’s en er is een ruime driving-range om in te slaan en te oefenen.
Voor beginnende golfers is er een par-3 oefenbaan van negen
holes: een leuke plek om het spel aan je kinderen en kleinkinderen te leren of met het hele gezin te oefenen.
Handicart
Voor wie het lopen van 18 holes te zwaar is, verzorgt de baan buggies, die dankzij de donateurs van de Stichting Handicart voor leden tegen een klein bedrag te huur zijn. Dat maakt het voor velen mogelijk om ondanks lichamelijke beperkingen te blijven golfen.